TESLA I BELA GOLUBICA


Tesla je godinama hranio i pazio  belu golubicu, koja mu je dolazila na prozor. Ljubav prema beloj golubici je od presudnog značaja za razumevanje njegove ličnost i njegovog dela.

Prema Teslinim rečima, jedne noći, dok je ležao u krevetu, rešavajući u tami naučne probleme, kroz otvoren prozor je doletela njegova bela golubica i stala na radni sto. Tesla je, kako kaže, znao da joj je potreban i da ona želi da mu saopšti nešto važno – da umire.

Slika Miše Jelića

„Kad je ona umrla, nešto je otišlo iz mog života. Do tad sam bio siguran da ću dovršiti svoje delo, bez obzira na ambicioznost, no kad je to nešto otišlo iz mog života, znao sam da je moj posao okončan“.

Kad je bela golubica uginula, Tesla je zamolio jednog prijatelja da je sahrani, ali se ubrzo predomislio  i zamolio ga da mu vratinjegovu ljubimicu. Predpostavlja se da je belu golubicu Tesla sahranio negde u svojoj blizini, da bi mogao da je često obilazi.

Uredio: MPG71

26 thoughts on “TESLA I BELA GOLUBICA

  1. obične priče kaže:

    Bravo!

  2. beliocnjakx kaže:

    da, Tesla je čudo, vanvremenski čovek i kao što bi on rekao:

    „Nije mi žao što kradu moje ideje, već ih oplakujem što nemaju svoje“ !

  3. agroekonomija kaže:

    Hvala, Tanja! Pozdrav!

  4. dudaelixir kaže:

    Vidi se da je čovek stvarno voleo golubicu. Ja imam jedno omanje jato golubova koje pojim, a zimi i hranim, a medju njima je i jedna bela, predivna, mada, mislim da je mužjak. Nije još provereno sa sigurnošću! 🙂

  5. Bela golubica je verovatno njegova duša…

  6. voleo je…i ona njega………..

  7. agroekonomija kaže:

    Bila je to prava, nesebična naklonost, neprilagođena.

  8. Charolija kaže:

    Volim da svaritim kod tebe, da opustim mozak i uživam u tvojim pričama. Tesla je bio i ostao neprevaziđen u svemu.

  9. agroekonomija kaže:

    Hvala, Charolija! I ja rado otvaram Tvoj blog. Upravo sam pročitala tekst o Tvom trudu da ostaviš pušenje.

  10. Divan tekst ! Jako mi uzvišeno misli nadolaze kada pomislim na golubicu ,tajnovito ,prosto čarobno … jednostavno a ipak neobjašnjivo .Često pomislim ,šta bi bilo da nije bilo Tesle i njegovih izuma. Skromni doprinos tekstu ,nadam se da neće smetati ,jer to mi je najmanja namera…

    … kaže se da ga je otac često terao da računa i ponavlja duge rečenice kako bi vežbao memoriju a da je majka bila tolika rukatnica, da je svojom veštinom mogla da veže čak tri čvora na trepavici…

    Predivno ,zar ne ?!
    Veliki pozdrav i hvala na posetama ,drage su mi i nisu tako strane i ove teme ,zato ću i češće svraćati ,Dragica

  11. agroekonomija kaže:

    Hvala, Dragice, na pohvali i na posetama!
    Svaki dodatak svakom ćlanku, tako i ovom, dobro je došao.

  12. otkacena kaže:

    Od Tesle može sve da me fascinira.

  13. agroekonomija kaže:

    On je bio divan čovek i nenadmašan naučnik.

  14. obične priče kaže:

    Uf, izvini.Mislila sam ovaj video.

  15. agroekonomija kaže:

    Obične priče, ispravljeno je.

  16. 7veramili kaže:

    Tesla je rekao:“Sve što živi povezano je dubokim i divnim vezama:čovek i zvezde,ameba i Sunce,naše srce i kruženje beskonačnog broja svetova…“ Članci u vašem blogu jačaju u nama te divne veze sa prirodom 🙂

  17. […] Uverena sam da smo daleko od toga da u potpunosti shvatimo neizmernu veličinu i genijalnost Nikole Tesle. Jedna od njegovih izjava ukazuje na […]

Postavi komentar