INFORMACIJA – PROFIT PO SVAKU CENU


Čaša jogurta izgubila meru

„Imlek” odnedavno umanjio pakovanja kiselomlečnih proizvoda u čašama, a cene zadržao na istom. – Potrošači zatečeni

Čaša od jogurta više nije mera za kolače. Otkada su proizvođači odlučili da se uklope u navodne „tržišne standarde” i, u najmanju ruku, „zakinu” potrošače za 10 odsto na čaši kisele pavlake, jogurta i kiselog mleka, kupci za istu cenu dobijaju 180 mililitara proizvoda. „Imlek” je tako promenio gramažu svih svojih kiselomlečnih proizvoda u čaši, ali ne i cenu. Uz objašnjenje da prate poteze konkurencije (druge mlekare su još ranije ponudile manja pakovanja), ova grupacija mlekara koja posluje u okviru „Salforda” tvrdi da su postupili po zakonu, kao i da potrošači ovim poslednjim potezom nisu dovedeni u zabludu.

Tvrde da je na svim artiklima promenjena i deklaracija, nova je i ambalaža, a njihove cene su, kažu, i dalje najniže na tržištu. Sve po Zakonu o zaštiti potrošača, ali ko, u stvari, u tom slučaju štiti kupce?

Od onih koje smo juče anketirali većina prvi put čuje da za isti novac dobija manje pavlake i jogurta, a čak nijedan nije primetio promenu na deklaraciji. Pitali su se kako je moguće da se manja količina prodaje po istoj ceni. Jasno je ko dobija, a ko gubi. Nameće se i pitanje kako kompanija koja drži do poverenja svojih kupaca može da posegne za takvim marifetlukom.

– Samo smo se poistovetili sa konkurencijom, koja je to ranije isto učinila – kaže Nevena Veselinović iz „Imleka”. – Promenili smo ambalažu i deklaraciju, pa čaša sada umesto 200 sadrži 180 mililitara. Naša veleprodajna cena je i dalje najniža i nismo prekršili Zakon o zaštiti potrošača.

Cena nove čaše „Imlekovog” jogurta je u „Maksiju” 14 dinara. Čaša jogurta iste zapremine „somboled” prodaje se po 16,30, a Mlekare „Šabac” 15,5 dinara. Subotička mlekara i dalje ima jogurt od dva decilitra i on košta 17,5 dinara.

U Pokretu potrošača Beograda kažu da su kupci ipak dovedeni u zabludu, jer nisu prethodno obavešteni o toj promeni. Ovaj potez je u najmanju ruku nekorektan, kaže Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta potrošača. On smatra da u ovom slučaju ima osnova i za podnošenje prekršajne prijave.

U Ministarstvu trgovine kažu da, gledano formalno pravno, zakon nije prekršen, ali da se na ovakav način ne stiče poverenje potrošača.

– To nije dobra poslovna praksa, a ni dobra odluka proizvođača, jer pametnog kupca možete prevariti samo jednom – kažu u ministarstvu..

Jelica Antelj

 

Izvor: http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/CHasha-jogurta-izgubila-meru.lt.html

5 thoughts on “INFORMACIJA – PROFIT PO SVAKU CENU

  1. dudaelixir kaže:

    Zaista, dokle će nam raditi ko šta hoće i nikom ništa! 😕

  2. jelena kaže:

    Kako su se oni lepo dogovorili da ćute i mute, tako i mi treba da se složimo i ne kupujemo njihove proizvode. Od one mućke sa improvizovanom nestašicom, ja vrlo retko i kupim nešto njihovo…

  3. agroekonomija kaže:

    Dudo i Jelena, nikako da se udružimo i stanemo u kraj ovakvim mahinacijama i udarima po našem standardu.

  4. tatjanamb kaže:

    Ako postoji prozvodjac na nasem trzistu koji je ostao na casi jogurta iste kolicine i pristojne cene, rado bih kupovala tu ponudu, ali nisam sigurna da takvog ima. Ostaje opcija ili kupovati ovu varijantu ili prestati sa kupovinom jogurta na casu. Osim ako, mozda, ne postoji i neko trece, bolje resenje.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišete koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavi se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišete koristeći svoj Facebook nalog. Odjavi se /  Promeni )

Povezivanje sa %s