HRANA KOJU NIJE DOBRO PODGREVATI


pdgrevanje hrane

Naučna istraživanja poslednjih godina utvrdila su sledeće:

  • Spanać, cvekla, celer i repa u sebi sadrže nitrate, koji pod delovanjem mikroorganizama tokom podgrevanja prelaze u veoma štetne i kancerogene supstance. Spanać je najrizičniji i uvek ga treba konzumirati sveže pripremljenog.
  • Pečurke se tokom podgrevanja lako menjaju i postaju štetne zbog proteina, koje sadrže.
  • Krompir posle podgrevanja gubi svoja nutritivna svojstva, a najnovija istraživanja su pokazala da je krompir najzdraviji kuvan, ali ohlađen.
  • Meso nakon podgrevanja postaje nepoznato našem organizmu pošto se menja  struktura proteina i oni postaju nesvarljivi i toksični.
  • Piletina, kuvane i dimljene ribe (losos, skuša, bakalar), sirove ili blago termički obrađene školjke, mlečni proizvodi i jela napravljena s mlekom, sirom i jajima postaju visokorizične namirnice  posle podgrevanja  ako su prethodno  tretirane  niskim temperaturama.
  • Integralne žitarice,  pirinač, proso, ječam i ovas, su namirnice, koje se mogu podgrevati bez rizika po zdravlje. One najmanje gube nutritivnih sastojaka i njihov sastav ostaje relativno nepromenjen.

8 thoughts on “HRANA KOJU NIJE DOBRO PODGREVATI

  1. Negoslava kaže:

    Pa šta onda sme da se podgreva? Al stvarno.

    • noviinternet kaže:

      Najbolje – ništa🙂 Najsigurnije je svako jelo spremiti za obrok sveže, i jesti sa dosta sveže, raznovrsne salate i dodavati kombinaciju mlevenih semenki (lan susam, bundeva,…) i začina…

      • Negoslava kaže:

        Ma, da. Ne propagira se presna hrana zalud. Ja sam samo htela da se malkice našalim, kada sam pogledala fotografije i shvatila da nije izostavljeno skoro ništa. Nažalost, takodje znam i to da i inače treba jesti što manje, zato što je skoro sve zatrovano.

  2. TamoiOvde kaže:

    Način pripreme i konzumiranja, te vrste hrane sa menija koji mi preferiramo, spadaju u sam vrh uzročnika razboljevanja organizma čovekovog( nemam kompetenciju, to je moje laičko mišljenje).
    Analiziraj recimo redosled i vrste namirnica koje se konzumiraju tokom klasičnog, a još drastičnije „posebnog“ ručka…
    Zamrzivači su smišljeni za sirotinju.
    Tvojoj listi dodajem i koprivu.
    Pozdrav!

  3. dudaelixir kaže:

    Dosta toga sam znala, ali sam i nešto naučila. Hvala ti puno!🙂

  4. Wojciech kaže:

    Ljudi, možda nije dobro, al’ je korisno!
    Ja grejem sve osim piva.
    Zaječarskog! 🙂

Ostavite odgovor

