Произвођачи су упознати с предностима удруживања. Oни знају да неке своје интересе могу остварити много брже преко удружених група. Најчешће предности, које произвођачи наводе и због којих се одлучују за удруживање, су следеће:
- Могу да набаве веће количине репроматеријала по нижим ценама и повољнијим условима;
- Поузданија је набавка и евентуални утицај на квалитет и асортиман понуде репроматеријала;
- Имају бољу позицију код преговарања са купцима и продавцима;
- Боље су информисани о стању на тржишту, упознати су са конкуренцијом и лакше могу да испуне захтеве специјализованих тржишта;
- Дистрибуција производа преко удружења;
- унапред уговорена производња и познате откупне цене стимулативно утичу на повећање обима производње;
- произвођачи и купци се штите од црног тржишта;
- Разменом знања и искуства постижу се бољи резултати у производњи;
- Остварују потребне услове за коришћење средстава из донација;
- Веће су могућности кредитирања;
- Олакшана је набавка опреме кроз заједничка улагања;
- Боља је сарадња са партнерима и институцијама из окружења;
[…] које произвођачи остварују удруживањем, могу бити различити, почев од најједноставнијег […]