STAVOVI POTROŠAČA O POTROŠNJI ORGANSKE HRANE U SRBIJI


Istraživani su stavovi potrošača o potrošnji i kupovini organske hrane u Republici Srbiji. Cilj istraživanja autora (Vlahović Branislav i saradnici) je bio da se identifikuju najvažniji faktori,  koji utiču na tražnju organske hrane.

Izvor Prikaza: http://www.politika.rs/

Rezultati tih istraživanja su sledeći:

  • 75% ispitanika nije upoznato sa zakonom o organskoj hrani;
  • 40% anketiranih ima poverenje u domaće organske proizvode, što je dobra osnovu za povećanje ponude na tržištu;
  • 40% ispitanika organsku hranu kupuje na tržnicama;
  • 50%  ispitanika smatra da organski poljoprivredni proizvodi imaju visoku cenu, što predstavlja značajan limitirajući faktor povećanja tražnje i potrošnje;
  • Oko 50% anketiranih spremna je da plati visoku cenu za kupovinu organskih proizvoda;
  • 75% ispitanika smatra da su organski proizvodi zdravi za ishranu.

Tržište organskih proizvoda  još uvek nije u dovoljno razvijeno. Da bi se to postiglo, odnosno da bi se potrošnja organske hrane podigla na viši nivo, potrebno je:

  • proširiti asortiman proizvoda organske poljoprivrede i prehrambene industrije;
  • imati kontinuiranu ponudu;
  • razvijati adekvatan marketing;
  • obezbediti dobru informisanost;
  • organizovati aekvatnu edukaciju potrošača.

 Uredio: MPG71

3 thoughts on “STAVOVI POTROŠAČA O POTROŠNJI ORGANSKE HRANE U SRBIJI

  1. Dragana kaže:

    Blog bas lepo izgleda!

  2. Jasmina Cirkovic kaže:

    Post je dobar, to me najviše interesuje, blog jeste lep ali nisam navikla na njega.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s