ISO 9001 i ISO 14001 su generički standardi upravljanja sistemima. To znači da se isti standard može primeniti:
- na bilo koju aktivnost;
- na malu i veliku organizaciju bez obzira na proizvod ili uslugu;
- na državnu i privatnu organizaciju;
- u bilo kom sektoru.
ISO 9001 sadrži niz generičkih zahteva za implementaciju sistema upravljanja kvalitetom, a ISO 14001 za upravljanje životnom sredinom.
Uredio: MPG71
Is there a translate bar that could be applied to your page so that English speakers can read this?
Google has a translator that will translate an entire page.
I would love to be able to read this!:-)
I used the Google translator on this page and was able to read it. How cool!
Radio sam u jednoj firmi koja se bavi implementacijom ISO stantarda i koja na kraju deli sertifikate kao dokaz da proizvodi određene firme ispunjavaju sve standarde u oblasti zaštite životne sredine i bezbednosti na radu.
U Srbiji je ta firma najjača u ovom poslu, ali sam morao da dam otkaz vrlo brzo, jer se ispostavilo da je to kod nas na nivou prodavanja magle, a ljudi koji je vode su jako loši ljudi (takvi kod nas i prolaze, poznato je). Totalno neozbiljno (iako dobro glume i dobijaju nenormalne količine novca od sponzora, pa sve izgleda na maksimalno ozbiljno), a samo retke firme stvarno poseduju kvalitet svojih proizvoda po ISO standardima.
Ukratko, proizvodi se jedva razlikuju po kvalitetu pre i posle procesa implementacije.
Žalosno, ali istinito. Želja da se dođe do novca je kod loših ljudi prioritet pa se proglašava vrednim i kvalitetnim (organizacija, proces, proizvod, usluga) i ono, što u pravim i ispravnim kućama za sertifikaciju nikako ne bi bilo pozitivno ocenjeno.
Radila sam na uvođenju ISO 9001 u nekoliko velikih proizvodnih pogona. Osnovni problem je bio nerazumevanje direktora i celokupnog upravljačkog tima, jer su bili uvereni da se u tom procesu ne treba učestvovati (rukovodstvo i svi zaposleni), nego da će konsultatnti napisati elaborat i da će na osnovu njega dobiti sertifikat.
Pa da, a u stvari menadžment firme je taj koji je najodgovorniji za implementaciju standarda.
Prvo firma za uvođenje standardna snimi po unapred poznatoj blok šemi ceo proizvodni proces nekog proizvoda, a zatim se održi sastanak o tome šta je snimljeno. Posle se odrede prioriteti koje treba menjati u procesu, sa čime se upozna na posebnom sastanku menadžement klijenata.
I na dalje menadžment je odgovoran za proces, jer je on taj koji sastanči i dobija uputstva. A tokom celog dana ima na raspolaganju brojeve telefona konsultanata, tako da zastoja nema, ako ga sam klijent ne pravi.
Ali potpuno si u pravu da mnogi direktori i ostali u vrhu to ne poznaju, a šta onda očekivati od radnika.
Mada firma za uvođenje standarda je obavezna da održi određen broj predavanja sa ciljem upoznavanja svih zaposlenih sa ISO standardima i šta se time dobija.
Da, konsultatnti su u obavezi da održe niz predavanja radi edukacije svih zaposlenih sa ciljem upoznavanja prednosti uvođenja i primene standarda. Moj tim je i vršio obuku određenog broja zaposlenih kako bi u periodu primene ISO 9001 u svojoj organizaciji mogli da vrše interne provere.
Thanks for letting me camp out in your blog today. I had a great time and tried to leave my campsite as clean as when I arrived. Thanks also to Google’s translator!