LEKOVITO, AROMATIČNO I ZAČINSKO BILJE U SRBIJI 2010. I 2011. GODINE


Lekovito, aromatično i začinsko bilje u Srbiji su deo bogate tradicija. Zahvaljujući povoljnim klimatskim uslovima, zemljištu  i nezagađenoj sredini, Srbija je vrlo pogodna za intenzivni uzgoj takvih biljaka.

Slika: http://www.dijetalnaishrana.com/bosiljak.html
Ekološki čista područja Homolja, južne i jugoistočne Srbije, Golije, Kopaonika, zapadne Srbij su bogata pitkom vodom  pa nude velike mogućnosti za ubiranje samoniklih biljaka i za plantažni uzgoj lekovitog, aromatičnog i začinskog bilja.
Ukupna količina ubranih divljih ljekovitih biljka u 2010. godini  je 16.000 t, dok je u 2011. godini  18.500 t.

Površine pod kultiviranim lekovitim biljkama su u 2011. veći za 10% u odnosu na prethodnu godinu.

  • 2010 –  na 1.294 ha proizvedeno  3.900 t kultiviranih lekovitih biljaka;
  • 2011 -na 1,419 ha  proizvedeno  4.500 t kultiviranih lekovitih biljaka.

Uredio: MPG71

12 thoughts on “LEKOVITO, AROMATIČNO I ZAČINSKO BILJE U SRBIJI 2010. I 2011. GODINE

  1. Polihimnija kaže:

    Po meni se začini dele na bosiljak i ostale🙂

  2. tatjanamb kaže:

    Koristim zacine i to uglavnom jednu standardnu grupu koja ide skoro u sva jela (bar ja to tako mislim :D).

    Neki odredjene zacine uzgajaju u saksijama. Nisam probala do sad jer mi u prostoru u kojem zivim biljke bas najbolje ne uspevaju + kad odem na duze od par dana ili mi cvece uvene bez vode ili od previse vode… Pa su tu onda i macke koje kidisu na sve sto se zeleni i tako…🙄😀

  3. Marina kaže:

    Meni ne uspevaju ruzmarin i lavanda, ali zato uzivam u bosiljku i origanu iz saksije. A i kuca lepse mirise…🙂

  4. bijesibuka kaže:

    ja sam pokušao da gajim neke biljke ali me uhapsiše!🙂

  5. agroekonomija kaže:

    Marina, ne znam za drugi način, ali možda se javi neki stručnjak da da odgovor na Tvoje pitanje.

  6. Tony kaže:

    Beautiful Picture

  7. penman kaže:

    You have beautiful pictures of flowers here! They are so lovely.

Ostavite odgovor

