MEDUZE – LEPOTA I OPASNOST


Meduze žive  u morima već duže od pola milijarde godina, ali i u rekama. Imaju oblike, koji  podsećaju na zvono, kišobran ili klobuk, a ređe na disk.

Otrov  meduza kod čoveka izaziva bol sličnu opekotini, crvenilo kože ili plikove, osip i otok. Ako se ne leči  mesecima ostaje vidna pigmentacija pa čak i ožiljak. Otrov nekih vrsta može orežati disanje, dovesti do povraćanja i čak gubitak svesti.

Posebno je opasna meduza  morska osa (Chironex fleckeri), koja se pojavljuje  u morskim područjima severne Australije.


Smatra se da je  najopasnija meduza na svetu i jedna od najopasnijih životinja uopšte. Njen otrov  izaziva nepodnošljive bolove i može ubiti u roku od 3 minute. Količina otrova u jednoj morskoj osi dovoljna je da ubije 60 ljudi.


Uredio: MPG71

28 thoughts on “MEDUZE – LEPOTA I OPASNOST

  1. Zbog toplijeg mora ima ih sve više i više i potiskuju druga morska bića…

    • agroekonomija kaže:

      Potpuno tačno. U Japanu je prava najezda jedne od najvećih meduza, Nomura (Nemopilema nomurai) od 2002. godine. Njihova veličina najbolje se vidi na primjeru iz 2009. godine kada je ribarski brod težak deset tona potonuo dok je posada pokušavala da pomoću mreže izvuče desetke ovih stvorenja.

  2. Jasna kaže:

    Lepo ih je… gledati!

  3. kako nevino izgledaju😉

  4. agroekonomija kaže:

    Nevino izgledaj, a tako su opasne, bar pojedine vrste.

  5. Marko - Buki blog kaže:

    Ja ih nesto ne volim …dotakao sam jednu bezopasnu u Crvenom moru ali dzaba , ljigave su mnogo

  6. agroekonomija kaže:

    Tačno, veoma su ljigave i veoma ružne kada se izbace na obalu.
    Takvu sam jednu videla na plaži u Grčkoj. Lepe su samo u vodi ili, još bolje, na fotografijama.

  7. tatjanamb kaže:

    Uopste nije prijatno plivati dok nas okruzuju, a ima ih bas, bas ogromnih… Lepo izgledaju na fotkama, kao ove gore, ali samo na fotkama😀.

  8. agroekonomija kaže:

    Ja sam ove godine videla nekoliko beličastih, veoma sitnih na Adi / jezeru.

  9. beliocnjakx kaže:

    Meduze su me žarile još kao klinca kad sam bio na letovanju u Grčkoj, ali nije toliko bilo strašno, jer su verovatno imale blaži ‘otrov’ i uvek mi je bilo interesantno da ih gledam kako se tope na suncu kad ih neko izbaci na obalu…

  10. agroekonomija kaže:

    Da, baš su ružne kad su van vode.

  11. beliocnjakx kaže:

    Vala jesu, liče na glibave pihtije posle nekog vremena na suncu🙂

    a jednom sam hteo da nadrljam kad sam otplivao dosta, dosta daleko od obale, pa umalo da uletim u jato meduza…

  12. bijesibuka kaže:

    Mene su žarile mnogo puta!
    Ali bez obzira izgledaju prelijepo!

  13. agroekonomija kaže:

    Žare, ali, kada su u vodi, izgledaju prelepo.

  14. Polihimnija kaže:

    Meduze na fotografijama izgledaju fascinantno, ali samo na fotografijama. Imala sam više bliskih susreta sa njima i to spada u iskustva koja ne bih da ponavljam🙂

  15. agroekonomija kaže:

    Ja nemam iskustvo direktnih susreta/dodira s meduzama na svu sreću. Nadam se da će tako i ostati.

  16. Plava Planeta kaže:

    a ja baš u potrazi za fotografijama meduza za čas u šestom razredu. da li biste imali šta protiv ukoliko bih koristila na času ovaj Vaš članak?
    „ubila“ bih 2 muve jednim udarcem: pokazala deci kako da „surfuju“ u potrazi za informacijama i videli bi neke egzotične meduze. 🙂

  17. agroekonomija kaže:

    Biće mi drago da ovaj post posluži i u obrazovne svrhe. Slobodno Plava.

  18. agroekonomija kaže:

    Sitnica, Plava.
    Greška je u mail-u sasvim slučajna, izvini.

  19. Plava Planeta kaže:

    hvala na komentaru🙂

  20. Plava Baklava kaže:

    Ovog leta smo proučavali neke bele bezopasne, deci su bile zanimljive. Ujutro bi plaža i plićak osvanuli posuti njima, ali je voda ostajala bezbedna i čista. Prošle godine je, čini mi se, bila panika u Španiji zbog ogromnih jata smrtonosnih meduza blizu španske obale. Pisalo je da su opasne zato što plivaju zajedno, propletene i stvaraju jedan sinhronizovani organizam u takvoj zajednici. Pipci im dosežu i 30 m dužinu (ne sećam se kako se zovu). U more su zalutal iz okeana, gde obično žive.

  21. agroekonomija kaže:

    Možda su to meduze Španski brod. Pipci im mogu da budu dugi i do 50 m.

  22. metodicar kaže:

    Допада ми се наслов овог чланка. И текст. И слике, наравно. Све ми се допада!😀

  23. agroekonomija kaže:

    Metodicar, hvala na pohvali!

Ostavite odgovor

