PTICA KOJA LETI UNAZAD – KOLIBRI


Kolibri u prirodi žive na američkom kontinentu od juga Aljaske do Ognjene zemlje.

Kolibri je veoma zanimljiva ptica; najmanja je ptičja vrsta uopće i jedina je ptica, koja može da leti unazad ili da lebdi na jednom mestu. Krilima pravi do 80 zamaha u sekundi i leti i preko 100km/h.

Poznato oko 330 vrsta. Najmanji kolibri je Mellisuga helenae, dugačak je samo 6 cm, a najveća vrsta je Patagona gigas i dug je oko 25 cm.

U jednoj minuti kolibri udahne do 250 puta i ima 400 do 500  otkucaja u minuti.

Uredio: MPG71

8 thoughts on “PTICA KOJA LETI UNAZAD – KOLIBRI

  1. Marko - Buki blog kaže:

    sjajno 🙂

  2. dudaelixir kaže:

    Obožavam kolibrija. Ne znam da li si videla u našim baštama, pojavljuje se jedan ptičurak ili leptir, ne znam šta je, ali isto kao kolibri, lebdi, dugačkom sisaljkom sisa nektar i lebdi u vazduhu. Ne znam šta je to, ali ga vidim leti i na 4. spratu, iznad mojih žardinjera. Braonkaste je boje! 🙂

  3. agroekonomija kaže:

    Meni su kolibri tako nežne ptičice, prekrasno obojenog perja. Volela bih da ih vidim u prirodnom okruženju, a ne samo na filmu i internetu.
    Dudo, po Tvom opisu ta ptičica, koju vidiš, podseća na kolibrija. Možda su se odvažili da dođu kod nas ili ga je neko prokrijumčario u Srbiju.

  4. agroekonomija kaže:

    Plava Baklavice i Marko, drago mi je da vam se sviđa pričica o ovim medenim ptičicama.

  5. shunjalica kaže:

    više su nego divni!! oduševljena sam! 🙂

  6. agroekonomija kaže:

    Shunjalice, i meni su kolibri divni; majušni, lepih boja i neprekidno u pokretu.

  7. radmila kaže:

    Radi se o insektu , tacnije moljcu, koji po nacinu letenja zaista potseca na kolibrija, ali se radi o moljcu. Ja sam ga uspela uslikati u vise navrata i na slikama se vidi sisaljka koju posle ekstrakcije polena urolna, dok se kolibrijev kljun naravno ne uvija. Za one koji hoce da saznaju nesto vise o ovom predivnom insektu, evo linka http://en.wikipedia.org/wiki/Macroglossum_stellatarum

Postavi komentar